wtorek, 13 sierpnia 2013

Sałatka Prababci

Sałatka Prababci

- przepis z pokolenia na pokolenie



Przepis oryginalnie pochodzi od mojej prababci. Wprawdzie nigdy nie miałam możliwości jej spotkać, ale sałatka przetrwała dzięki mojej mamie. I to ona zaproponowała by tu umieścić. Sałatka nadaje się jako samodzielne danie na kolacje. Może być też dodatkiem do kotleta w ramach lekkiego obiadu. W oryginale była użyta zwykła sałata - kto kiedyś słyszał o ich odmianach. Ja dodałam lodową. Może wygląd trochę inny ale smak dzieciństwa pozostał.


Składniki:
  • 4 jajka na twardo
  • 3 ziemniaki
  • pęczek rzodkiewek
  • sałata
  • śmietana
  • sól pieprz

Przygotowanie:

  1. Ziemniaki i jajka gotujemy. Sałatę i rzodkiewki opłukujemy.
  2. Ziemniaki i jajka kroimy w kostkę. Rzodkiewkę tniemy w paseczki. Sałatę drzemy na małe kawałki.

  3. Do śmietany dosypujemy soli i pieprzu do smaku mieszamy i  zostawiamy na chwilę.
  4. Teraz łączymy w całość. Układamy warstwami: rzodkiewka, jajka, ziemniaki, sałata. Na samą górę polewamy śmietaną. Mieszamy.
  5. Podajemy od razu po wykonaniu zanim sałata oklapnie. 
      

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz