czwartek, 13 sierpnia 2015

Mango Lassi

Mango lassi

- na bazie mleczka kokosowego- 


Po ostatnich podróżach na Targ Śniadaniowy wzbogaciłam się o książki dotyczące kultury kulinarnej Tajlandii.  W sumie wiemy o niej mało: jest pikantna i inna. Ale co to dokładnie oznacza? Postanowiłam zgłębić jej sekrety, szczególnie że ostatnimi czasy trudno dostępne produkty takie jak trawa cytrynowa czy mangostan leżą na wyciągnięcie ręki.

Dziś napój klasyka: mango lassi. Jakiś czas temu podawałyśmy przepis na niego tutaj . Dziś ten sam napój jednak jego bazą jest mleko kokosowe. Ponieważ jest to mleko o specyficznym smaku proponuję dolewać go partiami tak by nie dominował w napoju.



Składniki:
  • 2 - 3 dużych dojrzałych mango
  • 1 łyżka cukru pudru 
  • 1 szklanki mleka kokosowego
  • 5 kostek lodu

Przygotowanie:
  1. Dojrzałe mango obieramy ze skory i kroimy na części.
    Wkładamy do blendera i razem z cukrem pudrem blendujemy na mus.
  2. Dodajemy kostki lodu i mleko kokosowe aż mieszanka będzie puszysta *.
  3. Przelewamy do wysokich szklanek.

Przepis pochodzi z książki: Kuchnia Tajska Christine France, wydawnictwo Olesiejuk

Uwagi:
 jeśli używacie mleka z puszki rozcieńczcie je pół na pół z wodą by nie było zbyt gęste.
* mój blender nie nadaje się do zmiksowania kostek lodu więc wcześniej wstawiłam na chwilę mleko kokosowe do zamrażarki by je ochłodzić. A kostki lodu wrzuciłam do szklanki tuż przed nalaniem napoju

Coco Dreams


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz