piątek, 29 listopada 2013

Ryba pieczona w imbirze i sosie sojowym

Ryba pieczona w imbirze i sosie sojowym

z siekaną dymką


Kiedy po raz pierwszy moja noga postawiła w Chinach nozdrza wypełniły się zapachem tofu, a raczej swądem. Był wszędzie obecny. Z obawą zasiadłam do konsumpcji pierwszego prawdziwie chińskiego posiłku. Zaskoczenie było ogromne. To był ten moment, kiedy w kuchni chińskiej się zakochałam. Do tej pory nie ma takiej, która dogodziłaby moim kubkom smakowym bardziej. Czy ta zakupiona za grosze na bazarze w foliowych siatkach, czy serwowana w mniejszych barkach, gdzie widelec jest abstrakcją, a kończąc na większych restauracjach - wszędzie można naprawdę dobrze zjeść. Rybę w chinach jadłam raz. Miała dokładnie taki właśnie smak, jak ta, którą dzisiaj podróże prezentują. Słodko-kwaśny sos sprawa, że ryba staje się niezwykle soczysta, a typowy smak ryby jest subtelnie wyczuwalny. 




Składniki:
  • 2 porcje pstrąga
  • 2 łyżki świeżego imbiru
  • 1 łyżka oleju arachidowego (użyłam sezamowego)
  • 1/4 szklanki chińskiego wina ryżowego (użyłam octu jabłkowego)
  • 1/4 szklanki jasnego sosu sojowego (60 ml)
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 3 dymki , pokrojone na drobne plasterki

Przygotowanie:
  1. Po obu stronach zrób trzy głębokie nacięcia. Włóż ryby do natłuszczonego naczynia, w którym będzie pieczona ryba.

  2. Wetrzyj imbir w nacięcia mięsa ryby. Posmaruj rybę po wierzchu mieszanka oleju, wina, sosu sojowego i cukru. Piecz pstrągi pod przykryciem około 25 minut w średnio rozgrzanym piekarniku. 

  3. Podawaj rybę zroszona sosem z naczynia do pieczenia, udekorowania dymką.

Przepis zaczerpnięty zmodyfikowany "Podróże kulinarne. Kuchnia Chińska. Tradycyjne smaki i potrawy" Rzeczpospolita

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Do me a favor this week. Ask your workers if they
    think you've any stupid rules that don’t make sense.

    my web page; legal amphetamines [www.legaldrugsforsale.com]

    OdpowiedzUsuń