wtorek, 21 stycznia 2014

Kisiel z żurawiną

Kisiel z żurawiną

- przepis prababci-


Z okazji święta Babci postanowiłam sięgnąć do klasyków. Dziś przepis, który dostałam od Mamy, a rodzicielka dostała go od swojej babci. Uczucia do gotowania nie dziedziczymy, zdaje się wydawać, że przepis czekał na odrodzenie przez dłuższy okres czasu. Tak więc, z odmętów wieków i zakurzonych zapisków, przedstawiam przepis mojej prababci na kisiel żurawinowy.


Składniki:

  • 300 g żurawiny
  • 2 łyżki cukru
  • 2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 szklanki wody


Przygotowanie:
  1. Żurawinę gotujemy w 2 i 1/4 szklanki wody. Od zagotowania do pęknięcia owoców trwa to około 10 minut.
  2. Przez sitko przecieramy owoce - im drobniejsze oczka tym niej fusów. Dodajemy cukier i mieszamy.
  3. Do kubka wsypujemy mąkę. Rozrabiamy z 3/4 kubka zimnej wody. Dodajemy kilka owoców żurawiny. Mieszamy.
  4. Roztwór mąki wlewamy do garnka z przetartymi owocami. Starannie mieszamy.
  5. Rozlewamy do 4- 5 miseczek i czekamy na stężenie.

Uwagi:
  • Użyłam kandyzowanych żurawin więc już nie sypałam cukru.
  • Żurawinę lepiej partiami przecierać przez sitko.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Taki kisielek zrobię na deser z tapioki ekspresowej pycha.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! Daj znać jak wyszło :)

    OdpowiedzUsuń